tisdag 30 november 2010

Underhållningsvärdet

UNDERHÅLLNINGSVÄRDET Är viktigt när det gäller film!
Oavsett genre skall filmer ha ett underhållningsvärde som
får mig att vilja titta tills filmen är slut.

Jag tycker inte att filmen "Che" hade något större underhållningsvärde.


Filmen får 0 av 5 i betyg.
Konstigt nog tittade jag i alla fall på hela filmen (part 1&2).
Benicio Del Toro gör en bra prestation som vanligt.
Men jag tycker man kunde få ut mycket mer spänning i
alla sydamerikanska skogsscener.
De sköt ju knappt för sjutton!

De där gerillamännen kämpade onekligen tappert så
varför lyckades man inte fånga lite av det i filmen?

Jag tänkte att jag kan titta ur ett dokumentärt perspektiv då.
Men va` sjutton jag tyckte inte jag fick någon insikt.
En kompis som läst om Che påstod att han hade visioner
om att förena sydamerika.
Jag märkte inte av såna visioner eller missade jag nåt?

Nej, mitt råd är:
-Hoppa över denna.



Ladda istället ned Ellis två LP från 1972-73 HÄR.
Brittiskt 70-tal med bra sång, orgel, piano, gitarrer såklart, munspel
och bra låtar. Vet inte riktigt vad det påminner om men musiken växer.
Jag har just köpt CD:n med båda skivorna på Amazon (Tyskland).
Det var väl värda 120:- svenska kronor!

Inga kommentarer: