onsdag 10 november 2010

Jeff Beck i Solnahallen


JEFF BECK I SOLNAHALLEN
Var jag, Tomas och ca. 2000 gråa gubbar på igår.
En bra konsert! Han kunde dock spelat några nummer till tycker jag.

Jeff Beck envisas med att ha duktiga kvinnliga basister i sitt kompband.
Rhonda Smith sjöng även lite grann och det var ganska OK.
Det bröt av lite i den instrumentala repertoaren.
Narada Michael Walden är ganska lik Vinnie Colaiuta i sitt spel
så egentligen var det inte så stor skillnad tycker jag.

En härlig kväll med andra ord.

Recension HÄR.

Tyvärr går tiden för fort bara.
Det var längesedan Tomas och jag träffades.
När man träffar gamla ungdomsvänner blir det påtagligt
hur livet har förändrats.
När man var ung var tiden inget problem. Man träffade kompisar
när man ville och hade lust. Det var ju dem man levde med.
Idag lever man med sin egna familj och kompisar har längre
knappt plats i ens liv.

Man får perspektiv på saker och ting och blir än en gång
påmind om att man börjar bli äldre.
Men allt är på gott och ont.

2 kommentarer:

Unknown sa...

asgrym konsert ,såg Jeff Beck förra året i london grym konsert det också men detta var superduper Ronda grymme grymme på bas ,och narada var as grymme grymme på trummor ,och vilken spelglädje dom bidrog med sen ,den här bandsätttningen hoppas jag han fortsätter med ett tag ,
ha det bra alias /bibbbo

Georg Hendrix sa...

Ännu en här som var på konserten och jag har skrivit om det här:
http://georg.blogg.se/2010/november/nar-solnahallen-intogs-av-jeff-beck-09-11-20.html

Take a look!

Recensionen i aftonbladet borde gjorts av någon som förstår sig på musiken. Jag kan inte ens spela introt till Metallicas "Enter Sandman" men jag har på andra vägar lärt mig uppskatta gitarrister som Jeff Beck. Jag förstår delvis betyget Jeff Beck fick - Är man vad vid Robyn, KISS, Gyllene Tider eller Eminem har man kanske inget att göra på en Jeff Beck konsert. Rent underhållningsmässigt finns det mycket bättre konserter, men musikaliskt var det mer 4/5 än 2/5.

Jag var mycket nöjd :)