torsdag 4 september 2014

Förkyld med Tv-serier

FÖRKYLD MED TV-SERIER
Så har denna vecka sett ut.
Jag blir hemma imorgon också, det ger inte med sig.

Detta har inneburit en del tid framför tv:n och liggandes i sängen med paddan...
Tv-serier har jag alltså avverkat.
"Mordkommisionen" började jag och Lotta att titta på i somras redan.
Nu i veckan såg jag de sista avsnitten.
De fick verkligen till de sista avsnitten!
Serien växte.
När man tittat så länge på en serie så känns det som ett tungt farväl när den slutar...

Under förkylningsveckan nu har jag avverkat "Tjockare än vatten".
Bra, lite annorlunda, man visste inte riktigt var den skulle ta vägen.
Därför kunde jag inte släppa den och den höll till slutet.
Joel Spira var lysande i sin tolkning av den frustrerade brodern Oskar.
Johanna Ringbom var också lysande i sin rolltolkning av den sträva Mildred.
Kul att se lite finska skådespelare också, det berikade serien!

Vad väntar härnäst? Troligtvis "Ørnen".
En serie gjord av samma manusförfattare som "Mordkommissionen".

Blev lite film också...

"The fault in our stars"

En orgie i sorg...

"The Rover"

Hoppa över denna...

Inga kommentarer: