tisdag 16 september 2014

Nästan mitt i veckan

NÄSTAN MITT I VECKAN, Åtminstone tisdag...
Igår såg jag en jättemysig film. Egentligen ingen märkvärdig film
men det var en sån där film som jag bara gillade.
När jag sedan tittade på IMDB så förstod jag varför den var bra.
Rollbesättningen!
Natalie Portman, Zach Braff (regisserade och skrev manus dessutom!!!), Peter Sarsgaard...
Den var på gränsen till "ungdomsfilm" men som sagt, det var något som slog an hos mig.
Independent, vardag, närhet, inte så konstlat, oförutsägbart...
"Garden state" får 4 av 5 i betyg av mig, det är kanske lite för högt, men ändå.
I helgen blev det IKEA. Vi jobbar på att underhålla vårt kök som redan utgått ur IKEAS sortiment...
Tack för det! Hur många sitter inte på ca. 10 år gamla IKEA kök?
Måste alla köpa nytt nu, med nya mått o.s.v.???
IKEA borde ta större kundansvar med tanke på hur mycket de säljer!
Minst 15 års garanti på att man kan underhålla och komplettera efter att man tar bort
produkten från sortimentet!

Man fastnar lätt på IKEA när man går med frun.
Inte ovanligt att det är på just denna avdelning...




Inga nya jobbintervjuer ännu, men jag ger inte upp!
Mina CV:n skickas ut...och till slut vet jag att nån vill träffa den danske pedagogen...

Dagens vinyl..."Hemispheres" med Rush, det var länge sedan...



1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså jag har aldrig kommenterat hos dig förut, men läst ett bra tag eftersom jag tycker du verkar vara en bra fritidspedagog och chef. En sådan jag skulle vilja arbeta under. Om du ska lämna den skola du är på nu(hade faktiskt planer på att söka dit) måste du berätta var du hamnar(om du fortsätter i samma yrkesbana).