fredag 19 september 2014

Konferens på Körunda, Ösmo och feedback

Jaha, KONFERENS PÅ KÖRUNDA, ÖSMO.
Det är alltid mysigt att komma på konferens. Det fanns pool och maten var jättegod.
Ett par glas vin och nån öl på det så leker livet, eller?

Ja, vad pratar vi om?
Skolfrågor och idel skolfrågor, alltså frågor som rör undervisningen främst.
Jag är luttrad och åker med...
Jag har ändå lyckats med det jag ville med fritids på Båtsmansskolan.

-Jag lyfte en stukad personalgrupp!
-Jag fick bort den förbannade samverkanstiden då fritidspersonal skall ta halvklasser eller gå in i klass som hjälpreda. Nu tar de rastvakter istället och vips så är det lugnare på skolan och lärarna får tid till rast och att förbereda lektion. Ett lugn har spridit sig och arbetsbördan för lärare och fritidspersonal har minskat! Här har min rektor en del i detta, han kom på "flerlärarsystemet", tre lärare på 2 klasser.

OK, jag kom från spåret lite det var ju konferens.
I morse var det bara magiskt när jag gick ned till Muskan som sjön heter..
Sol, dimma, bastuflotte...

Sen var det det där med FEEDBACK.
Jag använder mig enormt mycket av feedback som verktyg när jag chefar.
Alla vill bli sedda är mitt motto, jag kan bara gå till mig själv.
Positiv feedback i en stressig miljö är ovärderligt.
Men den negativa feedbacken måste också fram för att rätta till eller utveckla.
Hela tiden + och - så håller man maskinen igång och ingen blir förbisedd.

Nu har faktiskt jag som chef/fritidspedagog fått enormt positiv feedback!
Här på bloggen och från min arbetsplats (båda igår!).
Det värmer enormt och gör mig ännu mer säker på att jag inte styr helt fel i mitt yrke.
Och ibland måste man få klappa sig på axeln!
Vi gör det för sällan i sverige och det är inte hälsosamt!
Eller, nån bör klappa dig på axeln när du gjort något bra.

Jag säger bara, tack för feedbacken!

Inga kommentarer: