lördag 27 september 2014

Jag har gjort det här, men ändå...

JAG HAR GJORT DET HÄR, MEN ÄNDÅ...
Så åker jag gärna in till mina gamla kvarter i stan och bläddrar skivor.
-Jag har ju allt, vad ska jag köpa? Tänker jag.
Men det är klart att man inte kommer tomhänt hem.
Humble Pie "Rock on", Zakarrias "s/t" och Kamchatkas första.
Börjar upptäcka Steve Marriots fantastiska röst!
Tyvärr tycker jag dock Humble pie var för ojämna i deras musik. Många tråkiga låtar
på deras album så därför har jag väl aldrig riktigt fastnat för dem. Men "Rock on" tycker jag är deras klart bästa.

Men var var vi?
Jo, jag hade ju gjort det här...
Ja, så kände jag verkligen idag när jag gick ned på skivbörsen.
Den gamla hederliga på början av S:t Eriksbron...
Så mycket musik som aldrig någon kommer att lyssna på igen är min känsla.
Samt ett litet styng av ångest...
Jo, för jag har ju gjort det här så många gånger och det går fanimej inte att hitta godsaker längre i denna röra!
Men all heder till innehavaren! Det här är ett viktigt kulturinslag i Stockholms musikvärld enligt mig.

Sen är det ju så att jag får umgås med min son. Vi pratar ju givetvis inte bara musik när vi strosar omkring.
Nej, det finns så mycket knasigt och roligt att snacka om så musikpratet försigår när vi bläddrar.

Ok, Steve Marriots röst.
Hittade denna på Youtube. Kan det bli bättre i genren blues/gospelfeeling?

Dra på volymen, det är lite lågt på Youtube.



Inga kommentarer: