måndag 28 mars 2022

Jerry Norlin

Ibland träffar man bara underbara människor!
Är inte livet härligt på så sätt?
Jag har haft turen att träffa JERRY NORLIN. Jag var hans chef och anställde honom för många år sedan på Båtsmansskolan, Haninge kommun.

Den sista veckan jag arbetade där tog jag med mig dator och inspelningsutrustning.
Jag ville att Jerry skulle sjunga på en av våra låtar.
Han har sån röst! Han har sjungit många år i kör bl.a.

Och nog blev det bra! Tillsammans med Anders "Kapten Zoom" Linder gjorde de vår låt
"När broarna är brända" till en mycket fin låt.

Nu är det andra gången Jerry skickar en bild från en stor konsert där han bär på Tistel T-shirten jag gav honom.
Denna gång Genesis på O2 arena i London...

Vad säger man? Jag bara älskar grabben!

Ok, händer det nåt med Tistel för övrigt?
Jodå, en lite mer lättsam låt (enligt William...)  är på gång.
Det är kul att göra musik med Tomas. Det börjar med en akustisk idè och slutar med vadsomhelst...
Precis så som han vill ha det. Tomas gillar vägen dit. Jag vill bara ha ut det, no matter what.
Härlig kombo va? Har vi tur så får vi en gästmusiker från Troubleshooters att sjunga stämmor!
Niklas är på!

Inga kommentarer: