torsdag 24 mars 2022

Televinken och mina vardagskvällar

Alltså det finns faktiskt inte något barnprogram (Förutom Beppes godnattstund kanske) som givit mig så många minnen som TELEVINKEN.

Anita Lindman (1932-2018) var barnhallåa på Sveriges television och idèn med dockan var hennes. Tillsammans med Ola Lundberg som styrde dockan och var dess röst så gjorde de ett fantastiskt koncept. Människor i min ålder älskade nog Televinken lika mycket som jag.
 

1966...

Anita och Ola...
Visst var Anita en snygging!
En av de många LP skivor som gjordes. Detta är min Lottas ex.
Kanske en av de sista bilderna som togs med Ola och Anita?

Jag blir fortfarande glad i kroppen och varm när jag ser dockan Televinken.
Ola gjorde honom lite busig ibland. Såååå kul....
De producerade enormt mycket under 60-70 talet. Hatten av!
Och tack Anita och Ola att jag fick uppleva detta!!!

Är du intresserad så finns mycket på Youtube, Wikipedia, SR.se, svt.se....

MINA VARDAGSKVÄLLAR Känns inte så roliga, tyvärr.
På jobbet går jag mellan 6-9 km under en dag. Min ena häl har ingen dämpning kvar och mina inlägg är slut...
Har nu nån form av silikondämpning som min kära Lotta köpt till mig...


Jag får nya på tisdag, men jag har gått för länge med gamla inlägg.
Jag får skylla mig själv, jag vet.
Under dagarna gör jag tåhävningar o.s.v. men det hjälper inte.
När jag kommer hem har jag så ont och är så trött att det ofta blir ett par pilsner innan det är dags att sova.

Där är jag nu, tyvärr. Och om två månader fyller jag 60 år.
Vilken jävla tråkig födelsedag!
Det är ju inget att fira. Jo, jag är glad varje dag jag vaknar och lever, det finns mycket kvar som är roligt att göra. Jag har underbara barn och familj. Jag har bekanta och vänner och det är jag väldigt glad över, men...
Att fylla 60 är inget att fira.

Inga kommentarer: