lördag 13 december 2014

Lördag, LUCIA!

LÖRDAG, LUCIA!
Det är klart vi ska fira Lucia säger Lotta 5 i 10 innan melodikrysset.
Så vi klär oss så fint som vi kan och går ner till Herr William Sömntuta...
Jodå, det blev succè!

Ja, nu blev det två inlägg samma dag så jag kan ju inte berätta om stämsång och granne igen...
Struntsamma.
Lördagen är inte slut ännu, jag har fortfarande chans att vinna ca. 300:- på lången så
livet leker ju lite grann.

Under eftermiddagen har jag tittat på klipp från Abramis Bramas liveframträdande 3/12
som jag aldrig gick på.
Synd. Det visade sig att de körde många låtar som jag varit delaktig i vad
beträffar sångtexter.
Men vad gör det nu som sagt, vi har ju Youtube dygnet runt om vi vill.
Så...jag länkar till låten "Enkel biljett" som jag skrev text till.
Låten handlar om att de än en gång tar sig ut på öppet vatten med ett nytt album.
"Enkel biljett" helt enkelt, man vet aldrig var det tar vägen när man gör det.
Men de känner: "Färska dofter på en väg mamma talar lika klart..."

Visst är jag ego.
Men jag hyllar Abramis Brama över allt annat! De gör det så bra!
Och att lilla jag får vara med på ett hörn värmer mig ständigt.

Videon:


Inga kommentarer: