lördag 20 december 2014

William 19 år!

WILLIAM 19 ÅR!
Jo, idag blev lillgrabben 19 år.
Det var ju inte längesedan jag bytte blöja på honom för första gången på Södersjukhuset.
I det varma rummet när Lotta satt i rullstol och pustade ut.
Ungefär 30 timmar tog han på sig att komma ut.

Vi hade tänkt att fira hemma men omständigheterna flyttade oss till Stockholms enda
restaurang med Jamaicafood, Jamrock.
Det smakade fantastiskt!

På väg till stan. William med Hilda.

Äntligen fick jag äta Jerk Chicken på riktigt.
Otroligt gott. Det friterade brödet, riset, kycklingen...rekommenderas!!!

Det kom förbi en Södermalmsbo och önskade trevlig kväll.
Vi växlade några ord, han var Hammarabyare...
Men det som var intressant var att han sade att Lotta och Andrea hade samma ögon!

Jag tror William blev nöjd med födelsedagen.

I övrigt då?
Jo, det är väl bra.
Vi hade julmiddag på jobbet i torsdags kväll.
Jag, Eva och vaktmästare Olle fick julpresenter som vi fick gå fram och ta emot inför all personal.
Mina närmaste kollegor fick däremot ingenting.
Kanske säger det ett och annat? Ett och annat som jag redan påpekat under ett års tid?

Julledig. Härligt. Men jag längtar väl lite ner till stugan i Grevinge. Men ekonomin tillåter
inte riktigt och Andrea vill inte åka ner. Det hade jag heller inte velat om jag var 14 år kanske.

Vi har  fått höra från grannen, Renè att de fällt alla björkar på vår tomt. Det ska bli spännande
att se resultatet.
Men först julafton i Norrtälje hos Lottas bror Michael.

Inga kommentarer: