tisdag 2 december 2014

Träning, vin och Abramis Brama live

TRÄNING Har jag ägnat mig åt ganska mycket. Jag går mest (med tyngder på anklarna) och löper lite faktiskt.
Löpning är ju inte kul eller lätt sedan jag fyllde 50. Tyvärr. Kroppen skriker liksom "sluta spring Christian..." men jag kör om jag orkar och kan.

VIN kanske man inte ska dricka för mycket av och på en tisdag!?
Men i måttlig mängd så avnjuter jag gärna mitt favvovin...
Detta vin finns ej i Sverige och jag har alltså köpt det i Brugsen Danmark.
Precis i min smak! Lite sött, fylligt, mjukt...

Imorgon ska jag gå på ABRAMIS BRAMA LIVE på Göta Källare.
Jag satte upp en notis på jobbet, vill nån följa med...?
Nej, ingen respons.
Det väntade jag mig heller inte. Men jag ville dock känna pulsen och fråga.

I övrigt känns det som ett litet vakuum fram till jullovet.
Nu har man liksom gjort allt.
Ännu en termin är över.

Ska sjunga på lite Tistel låtar och slipa på ytterligare idèer.
Efter helgen i Malmö fick jag mersmak.
Tur att jag inte bor där. Tomas skulle få dras med mig var och varannan kväll...
Återigen säger jag till mig själv:
-Lugna dig! Du behöver inte göra en ny låt varje dag fastän du har tio nya låtar i huvet....



Inga kommentarer: