torsdag 23 september 2010

2X Headstone

2X HEADSTONE Vill jag tipsa om idag.
Jag upptäckte gruppen för en vecka sedan
DENNA underbara blogg.

"Mark Ashton of "Rare Bird" and
Steve Bolton of Atomic Rooster..."

Den texten räckte för mig, detta måste vara intressant!

Det är intressant och trevligt att lyssna på tycker jag.
Bra låtar med trevliga violinarr, coola verskomp och
en skön sångare som ibland påminner om Tommy Bolin
men mycket bättre (såklart).

Jag blir alltid väldigt glad när jag upptäcker "nya" grupper
eller artister.

Så jag är glad för det mesta nu.



Headstone "Bad habits" 1974 kan laddas ned HÄR.



Headstone "s/t" 1975 kan laddas ned HÄR.

Ladda ned med gott samvete vetja!
De finns ju ändå inte på CD eller på iTunes...

Det andra omslaget från 1975 är gjort av den
brittiska designgruppen Hipgnosis som fram till 1983
specialicerade sig på att göra skivomslag.

Kolla in DENNA underbara sida med skivomslagsbilder
gjorda av Hipgnosis!

Inga kommentarer: