lördag 18 september 2010

Gamla mörtar kom på fest


GAMLA MÖRTAR KOM PÅ FEST Igår.
D.v.s. gamla och nuvvarande kollegor från Mörtviksskolan
till Lotta. Jag känner dem också då jag även jobbade
där för en herrans massa år sedan.

Ja, tiden går ju... och är det fest så har man mycket att ta igen...


Lottas förrätt öppnade upp...


Är det såhär det känns sen när man blir morfer eller farfar?
Det här är Fias och Torbjörns lilla Alve.


Middag, Afrikana. Lotta lyckades än en gång.


Jag förstår inte, Uffe sa ju att han tyckte om maten!?


Inga-Lill och Victor till höger om Jessica.


Jessica, Andrea och Fia.
Jessica hade William i Mörtvik och Fia hade Alexandra i
Mörtvik, för länge sedan alltså...


Avslutning på kvällen...Singstar såklart!

Okej.
Idag är det lördag och om tre timmar står jag på banan i Sollentuna.
Lite nervöst. Alexandra, svärfar och Lottas brorsa kommer.
Alla kommer!

William skojar med mig och sjunger en Cornelis variation:

"Jag ska be att få ställa upp med en visa om en gammal
C-klasspelare.
Han var gammal och utsliten, impotent och C-klassbiten.
Contreras klagade och gnällde, för han ej tillfredsställde.
De skrev på en petition, ge Chrille förtidspension!
Vi vill ha en A-klasspelare med sting, den vi har är ju ding.
Saknar lust och energi, saknar alla slag vi är förtjusta i.
Skaffa oss en ny spelare..."

Hur skall det gå??

Inga kommentarer: