måndag 20 september 2010

Intervju Nr.2 Felicia Bennet


INTERVJU NR.2

1. Namn: Felicia Bennet


2. Ålder: 14


3. Bor: I Haninge


4. Racketmärke: Yonex


5. Sponsor: Nej

6. Hur länge har du spelat badminton: 6 år.

7. I vilka klubbar: Skogås BK


8. Favoritpålägg: Salami


9. Favoritdricka (utanför banan): Coca-cola


10. Dina bästa meriter:
3:a i SM U-13 2008 i singel.
Och
silvret jag tog tillsammans med Elin Svensson från Askim i DD-13.


11. Finns det ngn. match du speciellt minns när du ser tillbaka:

Singelmatch U-15 mot Camilla Ravn Madsen Lang i
Skånska internationella 2010.

”Jag hade en djävul på ena axeln som sade:
”Förlora” och en ängel på andra axeln som sade:
”Vinn”. Men jag lyssnade på ängeln och vann!


12. Vem är den bästa tränaren du haft: Jens Eriksson


13. Varför: Han var snäll och lärde ut väldigt bra.


14. Hur mycket tränar du:
4-ggr./veckan badminton och 2ggr./veckan fäktning.


15. Riksklassad/Annan klass: Ja, i U-15
och B-Klass.

16. Dina närmaste mål inom badminton:

Att vinna en YJT tävling i U-15 och att bli A-Klassad.


17. Vad gör du annars på fritiden:

Läxor och är med kompisar (ej badmintonkompisar).


18. Vem är din värsta motståndare (den du hatar att möta):

Clara Nistad, Skogås BK

19. Vilket är ditt bästa slag: Smashen!

20. Vad är det bästa med sporten badminton:

Jag gillar bara sporten otroligt mycket och jag vill bara bli bäst!

Intervjun gjordes i Viking cup Sollentuna 18-19/9 där Felicia tog hem:
Guld i mixdubbel Klass-B samt silver i damdubbel Klass-B.
Hon närmar sig A-Klass med stormsteg!

Tack för intervjun Felicia och lycka till i fortsättningen!!!

Inga kommentarer: