måndag 27 september 2010

Lite filmtips...

LITE FILMTIPS...


"The killer inside me" får 3,5 av 5 i betyg.
Jag visste inte att Casey Affleck var bror med Ben.
Eller tvärtom...
Det slog mig först när jag såg och läste förtexterna

till denna film som för övrigt hade en ganska cool historia.
Bra skådisar och 50-tals miljön var helt rätt.

Casey Affleck har en förmåga att se så hyvens och snäll ut.
Det måste vara därför han blev vald till denna roll.

Lite för våldsamma scener emellanåt dock.
Jag har svårt för all typ av kvinnomisshandel.

Men en bra och lite ovanlig thriller!


"Harry & Sonja" Får 4 av 5 i betyg.
Mycket därför att den höll efter så många år.
Jag skrattade fortfarande sjukt mycket åt en del scener.
Sten Ljunggren är fantastisk i denna film!
Ibland lite långsamt tempo, men vad gör det?


Slutligen en varning!
"Taking chance" Får 0 av 5 i betyg.
Denna film handlar bara om att hylla stupade amerikanska
soldater från Irakkriget.

Dötrist och värdelös "propagandafilm" enligt mig.

Det gick bra att jobba idag, trots gårdagens känsla...

Inga kommentarer: