söndag 12 september 2010

Chris Youlden och träning

CHRIS YOULDEN OCH TRÄNING.

CHRIS YOULDEN Hörde jag för första gången då jag hade laddat ned
Sawoy Browns album "Raw sienna" 1970.



Jag tycker detta album är det klart bästa av alla som
Sawoy Brown har gjort. Fantastiska låtar med mycket känsla.
Jag vill minnas att jag tyckte de var lite otajta, men
det gjorde liksom inget.

Chris Youlden, sångaren föll jag för pladask!
En sån varm härlig röst! Mycket speciell!

Digital version på "Raw sienna" finnes HÄR.

Chris Youlden sjunger på ytterligare två skivor med Sawoy Brown
men jag utelämnar dessa då jag inte tycker de är lika bra.

Hittade sedan för några veckor sedan denna dubbel solo cd
rippad och upplagd på denna blogg.


Kan laddas ned HÄR.
Inte lika bra låtar som på "Raw sienna" men
gillar man Youlden är de helt OK.

Slutligen en från 1995, "Second sight".


Den är från 90-talet och låter 90-tal...
Men det finns lite roliga gitarrer på den och
den är helt klart lyssningsvärd.
Länk HÄR.

Hoppas någon mer än jag fastnar för denna härliga röst.

TRÄNING Håller jag på med nu...
Ett pass på banan med William idag tog ut sin rätt.

Jag har dåliga grundslag och står fel...
Skitsamma, det blir kul i helgen som kommer.

Tränaren ler...


Gubben gråter...

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter ruskigt jobbigt läste att du skulle tävla i helegen. Kul hoppas det går bra! :)

J