lördag 4 september 2010

Mitt hjärta ska vara gjort av sten


"MITT HJÄRTA SKA VARA GJORT AV STEN" Heter en
låt med gruppen Noevmber som vi i Abramis Brama spelade
i början, alltså 1998... ungefär.

Vi gjorde flera November covers och Dennis kom sedan på den
otroliga idèn att göra hårdrock med svenska texter.
Dödsdömt och omöjligt tänkte jag.

Men Dennis hade rätt och Abramis Brama finns än idag!
Det var just den November låten jag tänkte på när jag i
somras hittade denna sten på stranden i Rødvig i Danmark.


Vi i familjen Andersen är lite crazy och samlar stenar med hål i
och jag vet inte vad för att sedan frakta dem upp till Skogås.

Från stenar, November, Abramis Brama till denna lördag.

Hela familjen åkte till Ulriksdals slottsträdgård igen.
Och om vi åker dit så måste pappa Christian få bläddra
skivor på Hot records i Solna.
Jag köpte:

Remastrad med x-tra åtar o.s.v...
Visar här på bilden även en biljett från Manchester
då jag och William såg dem.

Undrar ni om det var en bra konsert?
-Magiskt!
De bara plockade från deras låtarkiv guldkorn efter guldkorn...

Det var förresten min syster som fick mig att lyssna på
Blue Öyster Cult (och Thin Lizzy).
Nånting hände dock på vägen.
Hon lyssnar mest på Johnny Logan nu...

Ladda ned "Spectres" HÄR.
och släpp iväg dig själv på en behaglig Blueöysternostalgiresa...

Inga kommentarer: