söndag 19 september 2010

Förluster med mersmak


FÖRLUSTER MED MERSMAK Är det en dålig ursäkt?
Nej, inte i dessa fall.

Jag "vann" 2 matcher på W.O.
Min önskan var att få spela så jag fick se hur mycket jag pallade.
Men det blev en match mot Filip Pol, Fyrisfjädern.
Jag förlorade men fick 16-21 16-21.

Jag är nöjd!
Mitt mål framöver blir troligen mer söndagar med William
på badmitonbanan så jag kan öva upp mina kassa grundslag.

Mina fans...


Okej, William återigen imponerade...
I somras ville han trappa ned. Han hade tröttnat lite.
Jag och Lotta blev inte förvånade.
Han har spelat, levt och andats badminton i 6 år!

Det måste bli ett bakslag... i somras kom det.

Men efter snack med huvudtränaren Christer Andersson så
lättade bördan från Williams axlar.

"Vi har inte råd att förlora en så stor talang som du.
Du har alla förutsättningar
att bli en bra.... "

Men det viktigaste han sade var egentligen:
"Ingen press, träna och tävla när du vill"

William körde idag igen och han tog ett set på
sin lagkamrat Junyu Jin! Det är stort!


Som ni ser så vann Jin B-Klass.

Att sitta och vända resultattavlan under match när ens son vinner
med 29-27 i ett set slår alla andra adrenalinkickar i hela världen!
Jag önskar alla föräldrar fick uppleva något liknande.

Terminator 2, Die Hard 1 och Saw 1 kommer inte i närheten av
den nervdallring som jag får i en sådan match.

Ok, William förlorade kvarten men mersmaken ligger i det set han vann.
Det setet spelade han sitt spel och förde.
Det var det setet han vann!

Jag är stolt!
Får man vara det?

Inga kommentarer: